Dating en verslaving

Is advertentietargeting te ver gegaan?

Gian Fulgoni, voormalig voorzitter, CEO en medeoprichter van comScore, Inc sprak vorige week op de ARF AUDIENCExSCIENCE-conferentie over de vraag of marketeers te ver zijn gegaan met targeting.

 

 

In zijn openingsopmerkingen wees Gian erop dat targeting weliswaar een reële waarde heeft, maar ook beperkingen heeft die moeten worden aangepakt om het potentieel -ervan te maximaliseren.

 

Drie voorbeelden van overtollige targeting

Digitale re-targeting is het eerste voorbeeld van hoe de targeting verkeerd is verlopen. Ik weet zeker dat we allemaal dit vervelende nadeel van te veel targeting hebben ervaren. Stel dat we een website bezoeken en iets kopen. Laten we zeggen dat we een paar schoenen kopen. De komende weken worden we bestookt met advertenties voor schoenen; advertenties die totaal niet relevant zijn voor ons omdat we al een paar hebben gekocht.

 

https://www.youtube.com/embed/WtMF5YtCw8M

 

In een recent onderzoek van eMarketer zei maar liefst 88% van de consumenten dat ze een advertentie hadden gezien voor iets dat ze net hadden gekocht. In dezelfde eMarketer-enquête klaagden 4 op de 5 consumenten dat ze te veel opnieuw getargete advertenties van dezelfde retailers zien. parship ervaringen voor leuke ervaringen.

 

Waarom gebeurt dit? Een reden is dat het relatief eenvoudig is om cookies te verzamelen die sitebezoek beschrijven, maar dat het erg moeilijk is voor retailers om de kopersgegevens te delen die nodig zijn voor nauwkeurige targeting. Dit betekent dat adverteerders en hun bureaus onbedoeld het risico lopen het daadwerkelijke koopgedrag van consumenten in het verleden niet te kennen. Als gevolg hiervan blijven sommige marketeers irrelevante opnieuw getargete campagnevertoningen weergeven.

 

Marketeers moeten begrijpen dat het opnieuw targeten van campagnes die irrelevante vertoningen opleveren, ronduit irritant wordt voor consumenten en een negatief beeld creëert van de merken en retailers die reclame maken.

 

Het tweede voorbeeld is dat marketeers en bureaus zo verslaafd zijn geraakt aan het concept van targeting dat ze zich onvoldoende zorgen maken over de kwaliteit van de data.

 

In de verleidelijke euforie van het digitale sirenenlied van targeting, moet meer aandacht worden besteed aan de vraag of digitale advertenties hun beoogde publiek daadwerkelijk bereiken en of ze daadwerkelijk in beeld zijn.

 

De teleurstellende realiteit van digitale advertenties is dat zonder optimalisatie van campagnes tijdens de vlucht, gerichte digitale advertenties vaak niet hun beoogde doel bereiken.

 

Onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat digitale advertenties maar 50% van de tijd hun beoogde demografische of gedragsdoelstelling niet bereiken. En wanneer ze het juiste publiek bereiken, is ongeveer 50% niet gericht op een mens. Met 50% van de digitale advertenties buiten de target en 50% niet in beeld, kan maar liefst 75% van de advertentie-uitgaven worden verspild. Campagneoptimalisatie tijdens de vlucht is het antwoord op deze uitdaging. Pepper als datingsite om ervaring op te bouwen/

 

Ten slotte moet er een hoge prijs worden betaald door te veel gerichte advertenties weer te geven. Marketeers offeren het bereik op en de potentiële kopers die ze hadden kunnen cultiveren. Een paar jaar geleden kwam P&G tot die conclusie. Marc Pritchard, P & G’s chief marketing officer erkende dat ze de strategie om specifieke consumenten te targeten te ver hadden doorgevoerd. In een interview met de WSJ zei Marc: “We trokken te veel en we werden te eng. Nu kijken we ernaar. Wat is de beste manier om het meeste bereik te krijgen, maar ook de juiste precisie? ”

 

Erwin Ephron verdedigde deze kritische bezorgdheid over de overlevering van frequentie en het belang van het wekelijks zo hoog mogelijke bereik leveren (d.w.z. de noodzaak om op het juiste moment de juiste creatieve boodschap over te brengen!) In zijn artikelen over Recentheid.

 

De realiteit is dat veel grote merken enorme franchises van kopers hebben die verrassend niet loyaal zijn. Veel hiervan zijn reguliere merkwisselaars die worden aangetrokken door tijdelijke prijskortingen. De advertentiecampagnes van deze merken hebben een breed bereik nodig om bekendheid te krijgen bij de vele consumenten die op het punt staan ​​te kopen in de categorie, maar die het merk in kwestie momenteel niet overwegen. Smal getargete advertentiecampagnes zijn gewoon niet voldoende.

 

Studies hebben zelfs aangetoond dat veel grote merken een grotere omzetstijging kunnen krijgen als ze een groter deel van het totale publiek van een platform bereiken.

 

Overzicht

“Succesvolle marketeers realiseren zich dat gerichte reclame slechts één onderdeel is van een zorgvuldig gecultiveerde reclamestrategie”, concludeerde Gian. Ze zorgen er ook voor dat hun doelsegmenten correct worden geïdentificeerd en ze gebruiken services voor optimalisatie van campagnes tijdens de vlucht om een ​​nauwkeurige weergave van digitale advertenties te garanderen. Ten slotte koppelen ze gerichte advertenties aan bredere campagnes om ervoor te zorgen dat ze de volledige groep potentiële kopers van hun merken bereiken. ”

 

 

 

Over Gian Fulgoni

 

Gian Fulgoni is voormalig voorzitter, CEO en medeoprichter van comScore, Inc. Eerder was Gian vanaf de oprichting van het bedrijf in 1999 tot maart 2014 uitvoerend voorzitter. Gian is een populaire spreker op conferenties wereldwijd en verschijnt regelmatig op verschillende netwerken, waaronder ABC Nieuws, CBS News, FOX Business News en NBC News. Hij werd door The Advertising Research Foundation (ARF) uitgeroepen tot “Great Mind”, die hem in 2014 ook een “Lifetime Achievement Award” voor buitengewone onderscheiding verleende.bijdragen aan het ARF-bestuur en ondersteuning van de ARF-gemeenschap. Dit jaar eerde de ARF Gian met de Erwin Ephron Demystification Award